چکیده گزارش:
فنون تدریس، روشهایی هستند که معلمان از آنها در انجام فعالیتهای یاددهی – یادگیری استفاده میکنند. برای مثال، معلم میتواند از «روش سخنرانی» برای ارائه مورد جدید و از «پرسش و پاسخ» به منظور جمع آوری بازخورد بهره بگیرد
مقدمه گزارش:
به هر حال، باید توجه داشت که هیچ روش میان بر یا ایده آلی برای تدریس وجود ندارد. روشهای تدریس مختلف یا راهبردهای گوناگون دارای میزان معینی اثرگذاری برای...
چکیده گزارش:
فنون تدریس، روشهایی هستند که معلمان از آنها در انجام فعالیتهای یاددهی – یادگیری استفاده میکنند. برای مثال، معلم میتواند از «روش سخنرانی» برای ارائه مورد جدید و از «پرسش و پاسخ» به منظور جمع آوری بازخورد بهره بگیرد
مقدمه گزارش:
به هر حال، باید توجه داشت که هیچ روش میان بر یا ایده آلی برای تدریس وجود ندارد. روشهای تدریس مختلف یا راهبردهای گوناگون دارای میزان معینی اثرگذاری...
چکیده گزارش:
فنون تدریس، روشهایی هستند که معلمان از آنها در انجام فعالیتهای یاددهی – یادگیری استفاده میکنند. برای مثال، معلم میتواند از «روش سخنرانی» برای ارائه مورد جدید و از «پرسش و پاسخ» به منظور جمع آوری بازخورد بهره بگیرد
مقدمه گزارش:
به هر حال، باید توجه داشت که هیچ روش میان بر یا ایده آلی برای تدریس وجود ندارد. روشهای تدریس مختلف یا راهبردهای گوناگون دارای میزان معینی اثرگذاری برای...
چکیده
یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط میبایست کار یاددهی – یادگیری را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل میشوند. تنوع پایههای تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیطهای آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار...
چکیده
یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط میبایست کار یاددهی – یادگیری را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل میشوند. تنوع پایههای تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیطهای آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار میرود...
چکیده
یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط میبایست کار یاددهی – یادگیری را به پیش ببرند، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است. در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل میشوند. تنوع پایههای تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی از جمله مشکلات و شرایطی است که در این گونه محیطهای آموزشی حکم فرم است و با وجود این شرایط انتظار...
مقدمه
امروزه در کشور عزیز ما بر امر تدریس و شیوه های تدریس مؤثر کمتر توجه می شود و یکنواختی و استفاده ی بیش از حد از یک روش تدریس امر یادگیری را کند می کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم و هنر آن برخوردار باشد تدریس تنها رابطه ی معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست. تدریس مفاهیم مختلفی در بر می گیرد همانند نگرش ها و گرایش ها و باورها و عادت ها و شیوه های رفتاری و به طور کلی انواع تعبیراتی که می خواهیم در شاگردان ایجاد...
مقدمه
امروزه در کشور عزیز ما بر امر تدریس و شیوه های تدریس مؤثر کمتر توجه می شود و یکنواختی و استفاده ی بیش از حد از یک روش تدریس امر یادگیری را کند می کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم و هنر آن برخوردار باشد تدریس تنها رابطه ی معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست. تدریس مفاهیم مختلفی در بر می گیرد همانند نگرش ها و گرایش ها و باورها و عادت ها و شیوه های رفتاری و به طور کلی انواع تعبیراتی که می خواهیم در شاگردان ایجاد...
مقدمه
امروزه در کشور عزیز ما بر امر تدریس و شیوه های تدریس مؤثر کمتر توجه می شود و یکنواختی و استفاده ی بیش از حد از یک روش تدریس امر یادگیری را کند می کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم و هنر آن برخوردار باشد تدریس تنها رابطه ی معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست. تدریس مفاهیم مختلفی در بر می گیرد همانند نگرش ها و گرایش ها و باورها و عادت ها و شیوه های رفتاری و به طور کلی انواع تعبیراتی که می خواهیم در شاگردان ایجاد...
چکیده گزارش:
پس از گذشت 42 سال از تأسیس انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند که این انجمنها از اهداف اولیه خود به کلی دور شده و هم اکنون در مدارس صرفاً به ابزار و واسطه ای برای دریافت پول از والدین تبدیل شدهاند.به گزارش مهر، آغاز همکاری خانه و مدرسه در قالب انجمن به سال ۱۳۲۶ شمسی برمی گردد. در آن سال شورای عالی فرهنگ، تشکیل این انجمنها را در همه آموزشگاهها همراه با شرح وظایفشان تصویب کرد....